reklama

Czarnina

„... jak w swoim domu się zagnieździł I już miał się oświadczać, lecz pomiarkowano I czarną mu polewkę do stołu podano.” Adam Mickiewicz „Pan Tadeusz”

Písmo: A- | A+
Diskusia  (21)
Obrázok blogu

Takto popsava pouziti jednej z nejchutnejsich a najviackontrovercnich polskych polevek nas narodni basnik.

V I Republike, v slechtickych domech, sa davalo ciernoupolevku nekomu kdo sa uchazel o ruku dcery a nebol ten spravny kandidat.

Ciernu polevku sa vyrabiz kachni krve. Zni to można hrozne, aledoporucuji viac zvedavosti kdybyste meli prilezitost ochutnavat ten polevkovyzazrak. Tady, v Polsku, sa to tradicne vari na zapade. Na trhu si mozetenakoupit nejen kachnu ale aj flasku krve. Chut polevky je nepopsavatelna. Je tosladke a zaroven kysele, pridava sa tam susene nebo marinovane ovoce jakohrusky, tresne nebo svestky, a krv sa micha nejdriv s octom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ak vas to este neznechutnilo tak pocuvajtie ak som sa ja sciernou polevkou zaznamil, a ak som sa do ni zamiloval.

Tam kde som sa narodil sa ji nevarilo, pochazim totiz z juhuPolska. Na studia som sa vypravil do Poznane. Jeden kamarad ma pozval domu navikend. Donesol som flasu vodky. Kamarad mal dve sestry, pro srandu som rekl:„dovezol som vodku, bud` mi date dceru za zenu, bud` mi dejte ciernu polevku”Ake bolo moje prekvapeni, kdyz som k obedu dostal plny talir cierneho bulionuplneho tresni a haluskov. Ani by ma neneapadlo, ze sa to jeste v Polsku vari.Ochutnal som opatrne. Kuchynsky amor ma trefil priamo do zaludka (kuchynskeamory totiz nemiri v srdce). Zamiloval som sa ne do dcery ale do polevky, a odtoho dne, kdykoliv mam prilezitost vzdycky ju ochutnam, cim dovadim k zblaznenimoju vegetariansku kamaradku. Kdyz si to tak premyslim, nebyt` ciernej polevky musel bych si brat tudceru, a co ja bych se zenou robil…?

Grzegorz Grabowski

Grzegorz Grabowski

Bloger 
  • Počet článkov:  60
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Kdo jsem? Doufam , ze mi to pomuzete zjistit... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu