reklama

Mister Vaticanum

Le desordre regne a Pologne mohl bych travestovat vetu Fracois Sebastiani`ho z XIX stoleti.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (23)
Obrázok blogu
(zdroj: NN)

To co ma hrozne mrzi zacelo uz davno. Jeste si Jan Pavol II kludne zil v Vatikane a tady sme uz zacinali blbnout. Na zacatku vsichni sa tak trochu cudovali. Neslo pochopit, ze je możno stavit sochu zijucimu clovekovi, to sa prilis spojovalo zo Batiuskou Stalinom. Ale „utlacovana” katolicka crkev v Polsku hned nam vysvetlila, ze neni to nic nesmyslneho a tak to zacelo.
Vysledky sa objevili brzo. Dnes je Polsko porastene mene a viac hroznymi sochama Papeze –Poliaka. Nesmi sa to kritizovat nebot je to povazovano za hriech a utok na Katolickou crkev.
Na tema teto sochy co ju mate ako prilochu sa reprezentace vlady miesta kde je stavena (Stargard Szczeciński) vyjadrila takto: „Boli sme po velikim dojmom. V okamziku kdyz sme spatrili sochu nesmeli sme rict ani slovo. Je to opravdu nadhera”… ja verim len tomu, ze nemohli nic rict – mal som to stejne. Dokonca som sa s toho lekl, kdyz som vecer vracal doma.
Wojtyla bol dobry góral , nemyslim, ze sa tam v nebi moc zlobi. Ale som presvedcen, ze sa tak trosku smutne usmeva a rika si: „To som vas Poliaci milovani moc nenaucil, je tolik dulezitych veci a vy utratite penize na tie sochy, pocuvali ste ma vobec?”

Grzegorz Grabowski

Grzegorz Grabowski

Bloger 
  • Počet článkov:  60
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Kdo jsem? Doufam , ze mi to pomuzete zjistit... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu